آیا رنگ لباس فروشنده باعث افزایش فروش می شود؟

چه قبول داشته باشید و چه نداشته باشید رنگ لباس شما می تواند به صورت قابل توجهی بر روی اطرافیانتان تاثیر گذار باشد. در جولای سال ۲۰۱۴ میلادی دو محقق به بررسی تاثیر رنگ لباس و اقناع مشتری در بازاریابی پرداختند که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

نویسندگان این مقاله از تجربیات خود در گذشته سخن می گویند:

رنگ قرمز برای انسان ها و حیوانات یک رنگ قوی به حساب می آید.

رنگ قرمز به معنای قدرت و تسلط در بسیاری از فرهنگ هاست.

بسیاری از روسای جمهور کشورهای مختلف از رنگ قرمز برای کراوات های خود استفاده می کنند. همچنین از این رنگ برای ایجاد توجه در بسیاری از تبلیغات تلویزیونی و … استفاده شده است.

آزمایش اول

در این آزمایش از یک مرد جوان خواسته شد یکبار با جلیقه قرمز رنگ و یک بار با جلیقه سفید پشت میز خود بنشیند و به مشتریان پاسخ مناسب را بدهد.

از ۹۴ نفر خواسته شد تا در مورد عکس نظر دهند ، و به نیمی از حاضرین عکس فروشنده با جلیقه قرمز و به نیمی دیگر عکس فروشنده با جلیقه سفید داده شد. و از این تماشاچیان خواسته شد که در مورد فروشنده مواردی که به ذهنشان می رسد را یادداشت کنند. در پایان مطالعات اول بالاترین امتیاز به عکسی داده شد که دارای جلیقه قرمز رنگ بود.

آزمایش دوم

در آزمایش اول فرد مورد نظر جلیقه قرمز به تن داشت! حال آنکه در این آزمایش قصد استفاده از کراوات قرمز را داریم! آیا به نظر شما یک پارچه باریک می تواند بر روی رفتار فروشنده و خریدار تاثیر گذار باشد؟

روند آزمایش دوم نیز مشابه آزمایش اول بود و به جای جلیقه قرمز و سفید از کراوات قرمز و آبی روشن استفاده نمودیم. این بار از ۱۵۱ نفر خواسته شد که در مورد دو عکس نظر خود را ارایه کنند. و این بار نیز فردی که در عکس کراوات قرمز به تن داشت دقیق تر و مناسب تر دیده شد.

هر چند رنگ قرمز به عنوان رنگی رومانتیک شناخته می شود اما تحقیقات نشان می دهد این رنگ کاربرد بسیار زیادی در صنعت تبلیغات، سیاست  دارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قصد فروش را دارید به شما توصیه می کنیم،  یک کراوات قرمز و یا جلیقه قرمز در کنار یک کت و شلوار تیره به تن کنید. و مطمئن باشید که به این طریق بسیار خوشتیپ تر و جذاب تر دیده خواهید شد و متقاعد کردن فرد مقابل کار بسیار آسانی است!!!

منبع: چی بپوشم

Google+ Comments

برچسب‌ها: , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟






شهریور ۱۳۹۴
ش ی د س چ پ ج
« خرداد   دی »
 123456
۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳
۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰
۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷
۲۸۲۹۳۰۳۱  





Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس