مدیران درون گرا یا برون گرا؟

مدیران درون گرا یا برون گرا؟

باور عمومی این است که افراد برون گرا مدیران بهتری هستند. برون گرا افرادی جسور و با اعتماد به نفس هستند و چون خوب صحبت می کنند، می دانند چگونه بر دیگران مسلط شوند. اما کارشناسان اخیرا به قدرت و توانایی های افراد درون گرا نیز پی برده اند. درون گرا ها با خودداری و محتاط بودنشان، شنونده های خوب و حلال مشکلات هستند.

برون گرا یا درون گرا بودن در محیط کار مزایا و معایبی دارد، اما کارشناسان می گویند افراد به هر دو وجه شخصیتی برون گرایی و درون گرایی نیاز دارند تا نقاط ضعف و قوت یکدیگر را تکمیل کنند.

مزایای برون گرا بودن

برون گراها از اینکه خود را در هر کاری جلو بیاندازند و هنگام صحبت کردن در گروه های بزرگ در مرکز امور باشند، هراسی ندارند. آن ها سخنرانان با اعتماد به نفسی هستند که به طور مثبتی در مورد توانایی ها و اهدافشان صحبت می کنند. آن ها به آسانی درگیر کارهای ارتباطی می شوند، تمایل زیادی به کارهای تیمی دارند و به دیگران هم انگیزه می دهند.

مزایای درون گرا بودن

سوزان کین، نویسنده «کتاب ساکت بودن: قدرت درون گراها در دنیایی که از سخن گفتن بازنمی ماند» بسیاری از سو تعبیرها در مورد افراد درون گرا را تغییر داده است. سخنرانی تاثیر او در سال ۲۰۱۲ باعث شد بسیاری از این افراد به نقاط قوت خود پی ببرند. او می گوید مدیران درون گرا اغلب نوعی احتیاط ذاتی دارند که می تواند برای هر کسب و کاری با ارزش باشد. او در این کتاب به استیو وزونیاک، از موسسان اپل، به عنوان مدیری درون گرا و موفق اشاره می کند.

معایب برون گرا بودن

کارلسون می گوید برون گراها به سخنرانان متکبر و پرگویی تبدیل می شوند که فقط حرف می زنند و عمل نمی کنند. «آن ها افرادی مغرور هستند که اعتماد به نفس بیش از حدی دارند.» به عقیده کارلسون، این افراد گاهی چنان در خودشان غرق می شوند که به بازخوردهای دیگران گوش نمی دهند.

معایب درون گرا بودن

درون گراها صحبت کردن در گروه های بزرگ را ترسناک می دانند و این مانعی بزرگ بر سر راه ارتباط برقرار کردن آن ها است. همچنین فرآیند تصمیم گیری این افراد طولانی تر است. تحقیق کردن بیش از حد آن ها در مورد مسایل گاهی روند پیشرفت کارها را کند می کند.

رید معتقد است کارفرمایان باید بدانند چگونه می توانند سبک کاری درون گراها را به خوبی تسهیل کنند. «به آن ها احترام بگذارید و زمان بدهید و بدانید نقاط قوت کار آن ها کجا است. این افراد برای درون اندیشی و بررسی کارها به زمان نیاز دارند.»

منبع: دنیای اقتصاد

مترجم: مریم رضایی

Google+ Comments

برچسب‌ها: , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟






فروردین ۱۳۹۳
ش ی د س چ پ ج
« اسفند   اردیبهشت »
 1
۲۳۴۵۶۷۸
۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵
۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲
۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹
۳۰۳۱  





Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس