کارآفرینان سریالی و تجربیات گذشته

کارآفرینان سریالی و تجربیات گذشته

آیا شما کارآفرین سریالی هستید (کارآفرینانی که همواره ایده های جدیدی ارایه کرده و مسوولیت آن را به دیگر افراد سپرده و به دنبال موضوعات جدید می روند) یا کارآفرینی که در تلاش است تا بنگاهی تاسیس کند؟ تفاوت اصلی این دو چیست و آیا تفاوت حائز اهمیت است؟

با اینکه به نظر می رسد گروه های سرمایه گذاری بر این باورند که احتمال موفقیت شما در تاسیس دومین، سومین و چهارمین بنگاه از تاسیس نخستین بنگاه بیشتر است؛ اما در عمل این دیدگاه «که عمل کردن به کاری باعث یادگیری بیشتر می شود» اثبات نشده است. با اینکه بسیاری از کارآفرینان این چنینی، عملکرد رو به رشدی دارند، مطالعات پی در پی به نتایجی خلاف این موضوع دست یافتند.

همچنین بررسی محققان آمریکایی در سال ۲۰۰۶ که عملکرد کارآفرینان تازه کار و کارآفرینان سریالی را مقایسه کرده، هیچ مدرکی مبنی بر برتری عملکرد کارآفرینان سریالی یا تاثیر عبرت گرفتن از شکست ها به دست نیاورده است.

اگر خود را یک کارآفرین سریالی می دانید و در واقع می خواهید بیشترین استفاده را از تجارب گذشته خود داشته باشید، این پنج رویکرد را مد نظر قرار دهید:

۱- تصور نکنید که بطور خودکار از اشتباهات گذشته درس خواهید گرفت

با برداشتن گام های فعالانه از تجربیات گذشته خود، درس بگیرید. عادت عکس العمل نشان دادن و مستند سازی افکارتان را طبق یک مبنای منظم ایجاد نماید.

۲- در مواجه با شکست های خود خلاق باشید

۳- برای آغاز سرمایه گذاری بعدی بیش از تامل نکنید

تحقیقات نشان می دهند مزایای درس گرفتن از راه اندازی کسب و کار شخصی ناپایدار و موقتی هستند و به سرعت ناپدید می شوند.

۴- اجازه ندهید موفقیت های گذشته ذهن شما را به خود مشغول کند

در حالی که اغلب افرادمی گویند نباید اجازه داد شکست های گذشته ما را زمین بزند، کسی در مورد تاثیر منفی موفقیت های گذشته صحبتی نمی کند. تحقیقات بیانگر این موضوع هستند که عموما کارآفرینان پس از یک تجربه موفقیت با اعتماد به نفس بیش از حد مواجه شده و ممکن است بار دوم شکست بخورند.

۵- شبکه کاری خود را ایجاد کنید

کمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تلاش کنید ارتباطات شخصی را که هنگام شروع کسب و کار خود به دست آورده بودید، حفظ کنید. حتی اگر آن سرمایه گذاری با شکست مواجه شده باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

مترجم: دل آرام حسینیون

Google+ Comments

برچسب‌ها: , , , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

۱ دیدگاه دیدگاه شما؟

  1. بسیار عالی بود
    ممنون از مطالب خوب شما

دیدگاه شما چیست؟






دی ۱۳۹۲
ش ی د س چ پ ج
« آذر   بهمن »
 123456
۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳
۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰
۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷
۲۸۲۹۳۰  





Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس