کارآفرینان چگونه برند سازی شخصی انجام دهند؟

کارآفرینان چگونه برند سازی شخصی انجام دهند؟

دسترسی به اطلاعات یک شرکت از طریق اینترنت و همچنین کسب اطلاعات دقیق تر از مالک کسب و کار یک درخواست بجا از طرف مشتری می باشد؛ این دقیقاً همان دلیلی است که باید به موازات برند سازی شرکت به برند سازی شخصی نیز توجه نمود.

برندسازی شخصی در آینده کمک شایانی به شما خواهد نمود. دقیقاً در زمانی که اوضاع اقتصادی مناسب نیست و کسب و کار شما ضربات جبران ناپذیری را از رخدادهای سیاسی و اقتصادی خورده است، داشتن یک برند شخصی موقعیت ها و انتخاب های مناسبی را به همراه خواهد آورد.

همیشه مانند یک مدیر عامل موفق به سخنرانی بپردازید. استیو جابز در اپل، مریسا مایر در یاهو نمونه های موفق این برند سازی شخصی اند. چنانچه یک برند سازی به درستی و با قدرت اتفاق افتاده باشد باعث می شود شما را به یک رهبر بلامنازع در یک صنعت تبدیل نماید.

برندسازی شخصی موفق باعث افزایش دلگرمی و تعهد کارکنان خواهد شد. براساس تحقیقات صورت گرفته توسط وب سایت brandfog.com در سال ۲۰۱۲ میلادی، مدیرانی که در شبکه های اجتماعی کانال هایی داشته اند توانسته اند رابطه و تعهد سرمایه گذاران خود را بهبود بخشند. بسیاری از متخصصان معتقد اند که «ایجاد برند سازی معادل ایجاد یک کسب و کار است»، سه راه رایج برای برند سازی شخصی عبارت است از:

۱- بیوگرافی خود را برجسته بنویسید نه خسته کننده!

همین آلان به بیوگرافی خود سری بزنید و ببینید که آیا کامل و در عین حال موجز می باشد؟ آیا در آن به موفقیت ها و نشان هایی که در کار خود دریافت نموده اید اشاره کردید؟ بیوگرافی باید شامل مصاحبه ها، سخنرانی ها و کلیه نقل قول های شما در رسانه های مختلف باشد. به مشتریان داخلی و بین المللی خود اشاره کنید و به بیان نقاط تمایز خود در آن بپردازید.

۲- پروفایل خود را در شبکه اجتماعی متخصصین (لینکدین) به روز رسانی نمایید

تعداد کاربران در این شبکه اجتماعی از مرز ۲۴۰ میلیون نفر نیز گذشته است، حضور شرکت ها و کمپانی های مشهور در این شبکه اجتماعی خود یک فضای مناسب جهت نمایش توانمندی ها و موفقیت هایتان می باشد. سعی کنید بیوگرافی خود را به سرعت به روز رسانی کنید و تمام موارد لازم را در آن بیان نمایید. یک خلاصه کارآمد از تمام گذشته خود تهیه و به پروفایل خود اضافه نمایید. حداقل ۲۰ توصیه نامه از افرادی که در حوزه فعالیت شما هستند بیان نمایید. در زیر به بیان نظرات تعدادی از مهم ترین کاربران شبکه لینکدین می پردازیم:

الف- کوین نیکولاس مدیر KLN می گوید: من زندگی ام را از طریق روابطی که در لینکدین به دست آوردم می گذرانم.

ب- آویچال گارگ مالک Spool می گوید: به عنوان یک کارآفرین، لینکدین را بک راه ارزشمند برای رسیدن به تصمیمات صحیح و حرفه ای می دانم.

پ- ماء مالی مالک Attrney می گوید: لینکدین من را در منطقه محل زندگی ام به فرصت های شغلی و استعدادهای بی نظیر وصل می کند.

ت- کندرا رامیز استراتژیست در ABR می گوید: از سال ۲۰۰۵ تا به امروز، به لطف لینکدین من حتی یک تماس کاری نگرفته ام…

۳- در یک وبلاگ یا وب سایت مقاله بنویسید

بسیاری از مردم طبیعتاً فرض می کنند مقالات تخصصی ای را که می خوانند، نویسندگان یا خبرنگاران خصوصی نوشته اند که به استخدام روزنامه یا آن خبرگزاری در آمده اند. اشتباه است! بدون شک تولید محتوا یک راه بسیار مهم برای ساخت برند برای مدیران عامل است. آشنا بودن به بازار خود می تواند اتفاقات مثبتی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. یک لیست از شرکت های معتبر و وبلاگ ها و وب سایت هایی که در این حوزه مطلب می نویسند را درست کنید. شاید شما یک نویسنده نباشید ولی می توانید چیزی بگویید. حتی نوشتن یک پاراگراف در یک وبلاگ یا وب سایت یا روزنامه تاثیر به سزایی در افزایش برند سازی شخصی شما خواهد داشت.

مترجم: حامد فردوس آرا

Google+ Comments

برچسب‌ها: , , , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟






آذر ۱۳۹۲
ش ی د س چ پ ج
« آبان   دی »
 1
۲۳۴۵۶۷۸
۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵
۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲
۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹
۳۰  





Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس