چگونه با کمترین بودجه، بیشترین بازاریابی را داشته باشیم؟

چگونه با کمترین بودجه، بیشترین بازاریابی را داشته باشیم؟

بازاریابی موضوعی ناخوشایند برای بسیاری از بنگاه های تازه تاسیس و شرکت های کوچک است. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک همیشه در هراسند که چون بودجه کافی در اختیار دارند، از رقابت با غول های بزرگ بازارعقب بمانند. به صورت واقع بینانه، یک کسب و کار اگر فقط ۱۰۰۰ دلار برای بازاریابی بودجه داشته باشد، باید چه کند؟ اگر این رقم کمتر و فقط ۱۰۰ دلار باشد چطور؟ آیا با این سرمایه اصلا می توان چیزی به دست آورد؟

به طور خلاصه باید گفت که پاسخ مثبت است. حتی با ۱۰۰ دلار، مهم ترین کاری که می توانید به خصوص در اقتصاد مشتری محور امروز انجام دهید، این است که به مشتریانتان نزدیک تر شوید. در حقیقت، اگر هر سنت از ۱۰۰ دلار بودجه ای را که برای بازاریابی در نظر گرفته اید، صرف خرید قهوه و خوراکی به منظور شرکت در گفتگو با مشتری کنید، اثر آن بیشتر از صرف کل ۱۰۰۰ دلار برای ایمیل و تبلیغات و فروش ویژه است.

۱- به مخاطب نزدیک تر شوید

متاسفانه بسیاری از کارآفرینان زمان زیادی را صرف تلاش برای اتوماتیک سازی و دیجیتالی کردن تلاش های بازاریابی خود می کنند. این کار آن ها را از مشتریان بالقوه ای که در آینده می توانستند مشتریان بالفعل آن ها باشند، دور می کند.

۲- مکالمه ای را شروع کنید

بهترین کمپین های بازاریابی، کمپین های تعاملی هستند که به مشتریان این فرصت را می دهند که با یک برند درگیر شوند و نظراتشان را بیان بدانید که دوران بازاریابی یک طرفه که مشتری را متقاعد می کردند محصول یا خدماتی را خریداری کند، به پایان رسیده است.

۳- جامعه ای از مشتریان ایجاد کنید

برای تقویت روابطی که از طریق جلسات و تعاملات ایجاد شده است، آماده باشید. حال که مشتریان بالقوه به اندازه کافی صحبت های شما را شنیده و درک کرده اند، باید در نتیجه کار هم دخیل باشند. بنابراین، پیشرفت ها را به آن ها گزارش دهید، پیشنهادهای جدید را صراحتاً اعلام کنید و از بازخوردهای آن ها استفاده کنید و در نهایت فضای تعاملات بعدی را برنامه ریزی کنید تا موقعیت آن ها به عنوان مشتریان اصلی شما تثبیت شود.

این یکی از بهترین روش ها برای دریافت بازخورد مشتری است. در پایان باید گفت یک کمپین موفق بازاریابی بیشتر از آنکه به میزان پولی که هزینه می کنید بستگی داشته باشد، به هوشمندانه خرج کردن همان پولی که دارید وابسته است. این برای کسب و کار کوچکی که به نحوی درست با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند، خبر بسیار خوبی است.

مترجم: مریم رضایی

منبع: دنیای اقتصاد

Google+ Comments

برچسب‌ها: , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟






آبان ۱۳۹۲
ش ی د س چ پ ج
« مهر   آذر »
 123
۴۵۶۷۸۹۱۰
۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷
۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴
۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰  





Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس