چرایی و چگونگی تبلیغات اینترنتی؟

چرایی و چگونگی تبلیغات اینترنتی؟

دنیای تبلیغات به شدت دگرگون شده است. ذائقه مردم از تبلیغات کاغذی به سمت تبلیغات اینترنتی گرایش پیدا کرده است، گزارش ها نیز نشان می دهد که میزان هزینه تبلیغات کاغذی در سال ۲۰۱۲ پایین تر از تبلیغات اینترنتی بوده است.

لن اوردل تاثیر انواع تبلیغات اینترنتی را بر کامپیوتر رومیزی و تبلت سنجید. او از اشکال تبلیغاتی لیدربورد، تبلیغات ستونی و تبلیغات جامع کادری استفاده کرد؛ زیرا این سه شکل تبلیغ برای سایت ها کاملا متداول هستند. لیدربورد، بنر بزرگی است که در وسط و بالای صفحه نمایش قرار می گیرد. اوردل دریافت که این شیوه تبلیغات بهترین شیوه برای جلب توجه به صفحه وب است.

لیدربورد قابلیت زیادی در جلب توجه افراد دارد، اما این موضوع زمانی روی می دهد که لیدربورد در محیط مرتبط قرار گیرد و محتوای آن با محتوای وب سایت اطراف آن همخوان باشد، در غیر این صورت از میزان اثر بخشی این گونه تبلیغات به شدت کاسته می شود. این اصل ممکن است واضح به نظر آید، اما در عمل در بسیاری از موارد؛ به خصوص زمانی که پرداخت بر مبنای تعداد بازدید است، از آن غفلت می شود.

با وجود این، نمایش بنر در محیط غیر مرتبط همیشه اشتباه نیست. لن اوردل بر این باور است که افرادی که وبگردی می کنند، معمولاً به برندهای تبلیغاتی وب سایت ها توجه می کنند. بنابراین نشان دادن نام، لوگو یا نماد یک برند به آگاهی مخاطبان از یک برند کمک می کند. در مقایسه لیدربورد، تبلیغات ستونی و تبلیغات جامع کادری تاثیر گذاری کمتری در جلب توجه دارند. با وجود این، زمانی که استفاده از لیدربورد مقدور نباشد یا بسیار پر هزینه باشد، استفاده از این دو شکل می تواند مفید باشد.

قابلیت جلب توجه تبلیغات ستونی در تبلت بهتر از کامپیوتر رومیزی است. هر چند زمانی که توجه کاربر به یک تبلیغ ستونی جلب شد، کامپیوتر رومیزی عملکرد بهتری در حفظ این توجه دارد. شیوه حرکت دادن انگشت روی صفحه تبلت مانع بزرگی برای استفاده از شکل تبلیغات ستونی است، زیرا حرکت انگشت مانع دیدن تبلیغ ستونی می شود. تبلیغ جامع کادری، کمترین تاثیر گذاری را دارد، زیرا توجه کمتری به آن می شود، بازاریابانی که مجبورند یکی از از این سه شکل را انتخاب کنند، باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا تبلیغی جذاب با طراحی مناسب ارایه دهند.

اگر بازاریابان از طرح و رنگی استفاده کنند که با زمینه صفحه وب بسیار متفاوت باشد، کاربران معمولاً به آن توجهی نخواهند کرد. نکته بسیار مهم دیگر این است که تبلیغات اینترنتی زمانی تاثیر گذارتر خواهند بود که در بالای صفحه نمایش داده شوند، زیرا بازدید کنندگان معمولاً از پایین صفحات وب بازدید نمی کنند.

منبع: دوماهنامه توسعه مهندسی بازار

Google+ Comments

برچسب‌ها: , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟






آبان ۱۳۹۲
ش ی د س چ پ ج
« مهر   آذر »
 123
۴۵۶۷۸۹۱۰
۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷
۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴
۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰  





Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس