روابط عمومی به سبک فولکس واگن

روابط عمومی به سبک فولکس واگن

روابط عمومی به سبک فولکس واگن

وقتی فولکس قورباغه ای (بیتل) اصلی در دهه ی ۱۹۶۰ به بازار عرضه شد، قیمت پایین و ظاهر عجیب و غریبش، آن را تبدیل به اتومبیلی مقرون به صرفه و پر طرفدار کرد. ولی وقتی در سال ۱۹۹۸، بیتل جدید وارد بازار شد، قیمت آن دیگر پایین نبود.

چه چیز بیتل جدید را آنقدر پرطرفدار کرد؟ تا حدودی، برنامه تبلیغاتی که از جاذبه ی خاطره انگیز فولکس قورباغه ای استفاده می کرد – مردم آن را می خریدند، چون آن ها را به یاد دوران جوانی نشان می انداخت و احساس خوبی در آن ها ایجاد می کرد. طبق اعلان مطبوعاتی فولکس واگن، فولکس قورباغه ای جدید «فوراً جادوی همنام افسانه ای خود را از نو زنده کرد.»

چند ابتکار روابط عمومی خلاقانه، باعث شد معرفی بیتل جدید، با موفقیت روبرو شود. مارچ سال ۲۰۰۰، شرکت فولکس واگن، «مسابقه ی اتومبیلرانی کاپ بیتل جدید» را در شوی اتومبیل آتلانتا برگزار کرد، با جایزه ی نقدی به مبلغ نیم میلیون مارک آلمان. شرکت فولکس واگن، همچنین دست به تبلیغ اینترنتی ابتکاری زد که عبارت بود از فروش رنگ های ویژه ای از بیتل جدید، تنها از طریق وب سایت خود. برای خوش آمدن به مذاق آن دسته از علاقه مندان بیتل، که شدیداً مخالف ایده های جدید و هر گونه تغییرات بودند، فولکس واگن، همچنین کارت های معامله ی دارای خاصیت کلکسیونی بیتل جدید را نیز ارایه داد. این کارت ها فقط بین افرادی توزیع می شدند که یکی از این اتومبیل ها را می خریدند، یا از وب سایت فولکس واگن بازدید می کردند.

از قدیم رسم بر این بوده که سازندگان اتومبیل، برای مدل های جدید خود، از طریق ارایه ی رانندگی آزمایشی به سر دبیران مجلات تخصصی اتومبیل، مصرف کنندگان آن، مثل Road & Track و Customer Report تبلیغ می کردند. فولکس واگن، آن سنت را کنار گذاشت و رانندگی های آزمایشی بیتل جدید را به سر دبیران و تهیه کنندگان رسانه های عمومی تری مثل USA Today و Family Circle پیشنهاد داد.

رانندگی با بیتل، باعث تجدید خاطرات شاد سال های جوانی آن افراد و منجر به توجه شدید رسانه ها به آن اتومبیل شد. با روی آوردن به رسانه های مصرف کنندگان، به جای نشریات اتومبیل معمول، فولکس واگن فوراً برنامه تبلیغاتی خود را به زمین بازی جدید کشاند که در آن، هیچ اتومبیل دیگری برای جلب توجه، رقیب فولکس نبود. در پی آن، مطالب و برنامه های بسیاری در این مورد، از رسانه ها پخش شد.

Google+ Comments

برچسب‌ها: , , , , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟






تیر ۱۳۹۲
ش ی د س چ پ ج
« خرداد   مرداد »
۱۲۳۴۵۶۷
۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴
۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱
۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸
۲۹۳۰۳۱  





Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس