تکنیک تبلیغات باروک

تکنیک تبلیغات باروک

در فرهنگ لغت برای معنای مجازی باروک واژه های «عجیب، غیر عادی، نامنظم و بی قاعده» ذکر شده است و به طور کلی به هر چیز غیر کلاسیک و غیر رایج اطلاق می شد. سن سیمون، باروک را «خلق کارهای غیر متداول» تعریف کرد و این گرایش، تمامی هنرها، به ویژه هنر مجسمه سازی، موسیقی و معماری را تحت تاثیر قرار داد. در تبلیغات نیز می توان آن را تکنیکی غیر کلاسیک و غیره منتظره فرض کرد. آثار تبلیغاتی که بسیار شیک و مزین است؛ نشانگر این تکنیک است.

در این تکنیک معمولاً مورد تبلیغاتی مانند کالا یا خدمات را با عناصر بصری به شدت اغراق کرده و آن را به صورتی بسیار عجیب و غیر عادی به نمایش می گذارند. در تکنیک تبلیغات باروک، سازندگان و مدیران تبلیغات تنها به تصویر سازی از شکوه و عظمت کالا (یا خدمت یا هر چیزی که می خواهد تبلیغ شود) می اندیشند. آنچنان که در تبلیغات، ساختمان ها، برج ها و مکان های باشکوهی را می توان مشاهده کرد و به شکوه و عظمت کار تبلیغات بسیار اهمیت داده می شود. مثلاً با استفاده از صداهای بم و بلند، تصاویر بزرگنمایی شده، فلیمبرداری بسیار شکوهمند و …

مجریان این تکنیک تبلیغات خود را در مکان هایی بسیار با شکوه و اسطوره ای نشان می دهند. برای نمونه شرکت سونی برای ورود به بازار آمریکا، از مجسمه آزادی آمریکا در تبلیغات خود استفاده کرد. در این تکنیک توجه خاصی به اسطوره ها، شخصیت ها و مکان های اسطوره ای می شود و سعی می شود از عناصر آن به هر نحوی در تبلیغات استفاده کرد.

منبع: تاکتیک‌ها و تکنیک‌های تبلیغات

Google+ Comments

برچسب‌ها: , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟






تیر ۱۳۹۲
ش ی د س چ پ ج
« خرداد   مرداد »
۱۲۳۴۵۶۷
۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴
۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱
۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸
۲۹۳۰۳۱  





Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس