برند حمید امیر، گاف ها و بی تدبیری ها

HA

امروز به مطلبی عجیب در ضمیمه روزنامه دنیای اقتصاد برخورد کردم که جای تعجب برام داشت. چند سالی است که در عرصه تبلیغات فعالیت می کنم و با شرکت ها و سازمان هایی خصوصی و دولتی کار کردم. و بارها و بارها دیده ام که افرادی که صاحب پول زیاد بوده اند و گمان کرده اند با بکار بردن چند واژه در عرصه تبلیغات چیزی از این مهم می دانند.

امروز ۲۰ تیر ۱۳۹۲ در روزنامه دنیای اقتصاد با یک رپرتاژ آگهی از آقای حمید امیر که عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی کشتی هستند و البته به اصطلاح کارآفرین بخش پوشاک که به گفته خبرنگار را “یک بیژن جدید به عرصه مد وارد شده است!”

این مقاله بهتره بگم آگهی سرشار از مطالب خنده دار بود که در ادامه برایتان بیشتر می نویسم. ایشان در کنفرانس بین المللی MBA و در سمینار مدیریت راهبردی کسب و کار که توسط موسسه ماهان برگزار شد به عنوان مدیر شایسته انتخاب شدم!

به گفته خود ایشان تبلیغات محیطی، اقدامات روابط عمومی و شرکت در کنفرانس های مختلف برای شناساندن هر چه بیشتر برند خود تلاش کرده اند. این در حالی که بعد جستجوی نام ایشان، نام به اصطلاح برند ایشان به هر دو زبان فارسی و انگلیسی مطلبی در اینترنت حتی در صفحه چندم پیدا نمی شود!

قسمت جالب تر اینکه ایشان برای خانم ها و آقایان دارای لوگوهای متفاوت است و این جز نوادر چیزهایی است که من در دنیای تبلیغات دیده ام. و از همه جالب تر قصد حضور در بازار بزرگی چون: پوشاک مردانه، زنانه، کت و شلوار، عطر و ادکلن، کیف و کفش و … را دارند.

واقعین این است که هنگامی که در کنفرانس مدیریت به فردی که هنوز یک وب سایت در مورد کسب و کارش راه اندازی نکرده، ایمیل آدرسی که از درگاه اینترنت ملی است ولی قصد جهانی شدن داره!

تبلیغات، بازایابی، برندینگ همگی دانش اند… و برندینگ داشتن لوگو نیست. اونم این لوگوی خنده دار

Google+ Comments

برچسب‌ها: , , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

۴ دیدگاه‌ دیدگاه شما؟

  1. حمید کریمی فر:

    سلام ، مطلب شما در باره برند “حمید امیر”بسیار جالب بود . کاملا با شما موافقم . عجیب اینکه در ضمیمه آخر این هفته روزنامه دنیای اقتصاد(مورخ ۱۰مرداد۹۲) مجددا تبلیغ باصطلاح “برند”مذکور مجددا چاپ شده است . متاسفانه تا چندی قبل در همین نشریه تبلیغات شرکتی با آدرس اینترنتی http://www.sibo. نیز چاپ می شد که کالا و خدماتش تقلبی بوده و جوابگو ی مشتریان نیست .ازآنجا که من چندین سال است هر روز “دنیای اقتصاد می خوانم با کمال تاسف به این نتیجه رسیده ام که این نشریه هم مانند بسیاری از نشریات دیگر قابل اعتماد نیست و فقط بفکر پول درآوردن است.سایت شما را اتفاقی پیدا کردم و بسیار مفید و پربار دیدم . با امید موفقیت شما ..حمید کریمی فر-جمعه ۱۱-مرداد-۹۲

  2. مقدم:

    ظاهرا شما هم جزء افرادی هستید که تا یک مسئله جدید مطرح جز زیر سوال بردن آن کار، روش دیگری بلد نیستید

    • دوست عزیز من از نظر کارشناسی به اشکالات پرداخته ام… لطفا نقد رو دوباره مطالعه بکنید تا متوجه شوید که این به اصطلاح برند قابل مقایسه با بیژن نیست… شما میتونید منتظر بمونید و ببینید که چند سال بعد این برند به کدوم سمت حرکت میکنه…

  3. با سلام و خسته نباشید
    اینجانب در یکی از نشریات داخلی ایران مشغول به کار هستم، این گزارش نیز به روزنامه ما پیشنهاد شد و بابت آن چکی پرداخت شد، به دلیل آنکه گزارش این آقا را در خیلی از جاها از جمله ضمیمه آخر هفته روزنامه با اعتباری چون دنیای اقتصاد دیده بودم با این امر موافقت کردم، اما باید اعلام کنم که حسابهای این آقا تمامی خالی است، ایشان از بانک صادرات، ملی و ملت برای خیلی ها چک کشیده اند که فقط بانک ملت این آقا ۲۳ برگشتی دارد، با توجه به اطلاعاتی که بنده کسب کرده ام این آقا اصلا بخش تولیدی یا کارخانه ندارد و همه اش خالی بندی است، البته موعد چک روزنامه ما هنوز نرسیده ولی از همین الان مشخص است چه اتفاقی خواهد افتاد، سوال اینجاست که چرا جلوی چنین افرادی گفته نمی شود ؟؟؟؟؟؟
    با تشکر

دیدگاه شما چیست؟






تیر ۱۳۹۲
ش ی د س چ پ ج
« خرداد   مرداد »
۱۲۳۴۵۶۷
۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴
۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱
۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸
۲۹۳۰۳۱  





Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس