روابط عمومی به سبک پیتزا دومینو

روابط عمومی به سبک پیتزا دومینو

روابط عمومی به سبک پیتزا دومینو

بنگاه من سال ها متصدی امور روابط عمومی پیتزا دومینو بود. حالا وقتی شما در مورد آن فکر می کنید، پیتزا دقیقاً خبر داغ روز نیست. چگونه پیتزا را در صفحه ی اول روزنامه ها بگنجانیم؟

ما فهمیدیم وقتی تا دیر وقت در شرکت کار می کنیم، اغلب تعدادی پیتزا سفارش می دهیم و می دانستیم که شرکت های دیگر هم همین کار را می کنند. آیا با محاسبه ی تعداد پیتزاهایی که یک سازمان سفارش می داد، می توانستید حساب کنید که آن سازمان چقدر مشغله ی کاری داشت؟ ما از پیتزا دومینو در واشنگتن دی. سی خواستیم که تعداد پیتزاهایی را که به کاخ سفید، سازمان سیا و پنتاگون تحویل می داد برای ما زیر نظر بگیرد. با اطمینان کافی، فهمیدیم که هر زمانی که بحران ملی در حال وقوع بود، میزان تحویل پیتزا به این سازمان های مرکزی افزایش می یافت. پس آیا می شد با تهیه ی نموداری از میزان تحویل پیتزا به کاخ سفید، موقعیت ملی را بررسی کرد؟ البته!

ما اعلان مطبوعاتی انتشار دادیم که در مورد «پیتزا سنج» صحبت می کرد و ارتباط بین میزان مصرف پیتزای کاخ سفید و بحران را در وقایع جاری، به اثبات می رساند. در فاصله ی چند روز، مشتری ما به خبر صفحه ی اول روزنامه ها و تلویزیون ملی تبدیل شد؛ در همان هفته، این داستان هم در یکی از برنامه های تلویزیون ABC به نام Night Line و هم در یک هجو ادبی در برنامه ی زنده ی شنبه شب NBC پخش شد.

و وقتی شما در این مورد فکر می کنید، چقدر پیش می آید که پیتزا خبر داغ روز باشد؟ پس به من نگویید که اعلان های مطبوعاتی موثر نیستند. آن ها مسلماً تاثیر گذارند.

نویسنده: Eric Yaverbaum

Google+ Comments

برچسب‌ها: , , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟






خرداد ۱۳۹۲
ش ی د س چ پ ج
« اردیبهشت   تیر »
 123
۴۵۶۷۸۹۱۰
۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷
۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴
۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱





Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس