بازاریابی خلاقانه Hugo Boss

HugoBoss_logo
وقتی طراحان شرکت پوشاک هوگو باس مجموعه ای از شلوارهای جین مردانه ای گران قیمت را به بازار معرفی کردند، رنگ سیاه پر رنگ و اشباع شده ای به این شلوارها زدند تا ظاهر شدیداً تیره ای داشته باشد و به راحتی رنگ خود را از دست ندهد. شلوارها بسیار قشنگ شدند، اما مشکلی وجود داشت، برخی از مشتریان شکایت داشتند که رنگ سیاه هنگام شستن (وقتی شلوارها هنوز نو هستند) به لباس های دیگر یا حتی در هوای بارانی به پوست آن ها منتقل می شود. هوگوباس می توانست راه حل ساده ای انتخاب کند و با دوختن برچسب هشدار دهنده به پوشاکی که عرضه می کرد، هر ادعایی برای جبران خسارت را برطرف کند.

اما آیا این راه حل مناسبی است؟ اگر شما شلوارهای جین مشکی طراحی کنید، قیمت نسبتاً بالایی هم بگذارید، مارک نقره ای جذابی هم روی کمر آن قرار دهید و در مقیاس بالایی آن ها را در فروشگاه ها توزیع کنید، تمام این کارها از کیفیت و پیچیدگی محصول شما خبر می دهند، بجز اخطار کوچک ناراحت کننده ای مبنی بر اینکه شلوار ممکن است سایر لباس ها یا مبلمان شما را خراب کند. برچسب هشدار به شیوه ی سنتی تصویر محصول در ذهن مشتری را خراب می کند و بازاریاب ها همواره از هر آنچه به شهرت محصولات ضربه بزند اجتناب می کنند.

پس به جای پنهان کردن هشدار روی برچسبی نازک درون شلوار، بازاریاب های هوگو باس کتابچه ی سیاه کوچک و جالبی طراحی کردند که چندین صفحه اطلاعات جالب و مناسب درباره ی محصول داشت. طراحان، جلد پلاستیکی قشنگ و ظریفی برای این کتابچه درست کردند که آن را جالب تر کرده بود. فروشگاه ها این کتابچه را با طناب پلاستیکی مناسب و نرمی به بیرون شلوار متصل کردند. روی جلد سیاه آن مارک شلوار به چشم می خورد که با حروف جذاب توپر سفیدی به طور معکوس نوشته شده بود.

درون این کتابچه مطلبی تحت عنوان «دستور العمل های مراقبتی کتان تیره» بود که کیفیت خاص جنس را توصیف می کرد. بازاریاب ها با کمی خلاقیت آنچه را که می توانست مزاحم و مخل باشد به نکته ی جالب و متمایزی تبدیل کردند و به جای مخفی نگه داشتن ماهیت پارچه آن را به همه معرفی کردند. در کتابچه ی مذکور به خریدار گفته شده که هوگو باس به رنگ تیره ی محصولش افتخار می کند، در ضمن در مورد زیبایی طبیعی جنس مذکور و اصالت مطلق آن مطالبی آمده است.

این داستان نشان می دهد که خلاقیت اساس بازاریابی است. بازاریاب ها باید همیشه به دنبال رویکردهای جدید باشند و پیش فرض ها و محدودیت ها را عقب برانند.

Google+ Comments

برچسب‌ها: , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟






خرداد ۱۳۹۲
ش ی د س چ پ ج
« اردیبهشت   تیر »
 123
۴۵۶۷۸۹۱۰
۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷
۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴
۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱





Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس