بین هزینه های تبلیغات و اثر بخشی رابطه ای وجود ندارد!

Advertising

چه بودجه تبلیغاتی چند ده میلیاردی داشته باشید چه هزینه پایین چند میلیونی، اگر تبلیغات شما نتیجه لازم را ندهد کل پول شما هدر رفته است. آن چیزی که باعث اثربخش شدن تبلیغات می شود ترکیبی از خلاقیت و محتواست. تبلیغ باید برای مشتری دلیل خوبی بیاورد تا او را ترغیب به خرید کند.

مردم به قدری هر روز آگهی بازرگانی از شبکه های مختلف می بینند که ساخت آگهی ای که راه خود را در این آشفته بازار باز کند واقعاً سخت است. ساخت آگهی خوب خیلی سخت است اما غیر ممکن نیست.

مردم هر روز آگهی های بازرگانی را می بینند که نه چیزی به آن ها یاد می دهد و نه آن ها را برای خرید ترغیب می کند، نگاه به بازار تبلیغات در ایران نشان می دهد که قانون کپی تنها اصل آژانس های تبلیغاتی است، نمونه بارز این تبلیغات را می توان در دو اپراتور همراه اول و ایرانسل دید که با توجه به هزینه های هنگفت همچنان تبلیغاتی کم اثر را نشان می دهند.

نمونه دیگر را در تبلیغات بانک ملت که سال گذشته از تلویزیون پخش شد نیز می توان دید، تبلیغی که بدون هر گونه خلاقیت فقط کپی از ویدیو کیپ جنیفر لوپز خواننده هالیوودی بود. به امید روزی که خلاقیت نه تنها در عرصه تبلیغات بلکه سایر بخش های مختلف بازاریابی و فروش … را در بر بگیرد.

Google+ Comments

برچسب‌ها: ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟






فروردین ۱۳۹۲
ش ی د س چ پ ج
« اسفند   اردیبهشت »
 12
۳۴۵۶۷۸۹
۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶
۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳
۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰
۳۱  





Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس