چرا موتورهای جستجو در تجارت الکترونیک دارای اهمیت هستند؟

ebusiness

فرقی نمی کند که سایت چه می فروشد و چه خدماتی ارایه می دهد. اگر سایتی به دنبال فروش کالا یا خدمات و کسب درآمد یا محبوبیت است، باید بیننده داشته باشد. تعداد بینندگان یک سایت، برگ برنده ی آن برای کسب موفقیت در دنیای وب است.

سایتی که بیننده ندارد، بدون شک مرگی آنلاین را تجربه خواهد کرد. مدیران و طراحان خبره ی وب، به خوبی می دانند که فقط طراحی یک وب سایت، تضمینی برای آمدن بیننده به آن نیست؛ بلکه باید بینندگان را به طریقی به سایت جذب کرد.

۸۲ درصد از کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت ها عنوان کرده اند.

۵۷ درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می کنند و ۴۶ درصد این جستجو ها برای یافتن کالا یا خدمات است.

۸۵ درصد ترافیک هدفمند در اینترنت ناشی از موتورهای جستجوگر است.

۷۰ درصد از کاربران، به هنگام جستجو، حتما یکی از سه سایت ابتدایی نتایج جستجو را کلیک می کنند.

۳۳ درصد از کاربران وب فکر می کنند سایتی که در ابتدای نتایج جستجو قرار دارد، در موضوع جستجو شده سرآمدتر از رقبای خود است و در آن موضوع پیشرو می باشد.

نویسنده: دکتر احمد روستا

Google+ Comments

برچسب‌ها: , , , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

۱ دیدگاه دیدگاه شما؟

  1. نوید مقدم:

    مفید بود، بسیار ممنونم! بنده در کارشناسی شاگرد استاد روستا بودم . ممنون

دیدگاه شما چیست؟






اسفند ۱۳۹۱
ش ی د س چ پ ج
« بهمن   فروردین »
 1234
۵۶۷۸۹۱۰۱۱
۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸
۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵
۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰  





Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس