کتاب هایی که خواندن آن ها برای مدیران امروز از نان شب هم واجب تر است

book

ادبیات، رمان، داستان، شعر تاریخ تا چه اندازه در پرورش مدیران و رهبران کسب و کار تاثیر دارد؟ دانشگاه هاروارد از سال ها پیش به این پرسش پاسخ داده است و دانشجویان مدیریت کسب و کار الزاما باید این دروس را بگذارنند. دلیل آنچه مدیران می توانند در این کتاب ها بیاموزند حاصل دانش و تجربیاتی است که به احتمال در کمتر کتب دانشگاهی و درسی می توان آموخت. دانشگاه هاروارد اکنون در اقدامی تازه فهرستی از کتاب های فوق العاده را تهیه کرده که برای رهبران کسب و کار امروز و آینده مفید است.

از خوب به عالی

چرا برخی شرکت ها چندین دهه شکوفا باقی می مانند؛ اما برخی دیگر از پا می افتند و از بین می روند؟ این پرسش بنیادین جیم کالینز، استاد بزرگ فوت و فنون رهبری و مدیریت است. خوب، دشمن عالی است. این مهم ترین مفهومی است که نویسنده کتاب سعی دارد تا خواننده را متوجه آن کند.

یکی دیگر از کتاب های جیم کالینز چگونه بزرگ ترین ها سقوط می کنند بود که در سال ۲۰۰۹ موجب شد رییس تویوتا صنعت اتومبیل سازی را با اظهار نظر خود دچار شوک کند. وی گفته بود که با مطالعه این کتاب به این نتیجه رسیده است که شرکتش در چهارمین مرحله از پنج مرحله زوال معرفی شده در کتاب کالینز قرار دارد.

انسان در جست و جوی معنا

ویکتور فرانکل از روانپزشکان مشهور اتریشی و از بازماندگان اردوگاه های کار اجباری نازی ها است. کتاب ارزشمند و خواندنی (انسان در جست و جوی معنا) متشکل از دو بخش اصلی است. بخش اول با عنوان «تجاربی از اردوگاه اجباری» شرح حالی از درون اردوگاه های کار اجباری است که خود نویسنده آن ها را تجربه کرده و دیده است. بخش دوم به معرفی لوگوتراپی (معنا درمانی) می پردازد. در این بخش مفاهیمی چون معناجویی، پویایی اندیشه ای، خلا وجودی، جوهر وجود و … مطرح می شود.

شهریار

شهریار اثری از نیکولو ماکیاولی نویسنده و سیاستمدار ایتالیایی که بی گمان پرخواننده ترین و بحث برانگیز ترین، ستوده ترین و بد نام ترین اثر در ادبیات سیاسی همه زمان ها است.

هفت عادت مردمان موثر

کتاب کاوی از جمله کتاب های خویاری بسیار مفید است. هفت عادت معرفی شده به وسیله استفان کاوی، هم در رشد و بالندگی شخصی و هم شغلی بسیار اثر گذار خواهد بود.

دو ماهنامه توسعه مهندسی بازار شماره ۲۸

Google+ Comments

برچسب‌ها: , , , , , , , , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟










Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس