کارآفرینی و پیتزا هات

شاید دو کارآفرین به نام های فرانک و دن کارنی در سال ۱۹۵۸ در شهر وچیتای ایالت کانزاس آمریکا، یک رستوران کوچک با ۲۵ صندلی افتتاح کردند، تصورش را هم نمی کردند ۱۵ سال بعد به بزرگترین تولید کننده پیتزا در دنیا تبدیل شوند و روزی برسد با مدیریت درست خود ۶ هزار شعبه در ایالات متحده آمریکا و ۵۱۳۹ شعبه دیگر در ۹۴ کشور دیگر دنیا داشته باشد.

بخش های تشکیل دهنده این برند عبارتند از:

۱- بخش بازاریابی

وظیفه تیم بازاریابی این است که خواسته های مشتریان را رصد و مرتفع کند. به این منظور تیم «تولید محصولات جدید» پیتزا هات که زیر مجموعه ای از تیم بازاریابی است، ابتدا ایده های خود را برای تولید محصولات جدید را به شکل جدول هایی در اختیار مشتریان قرار می دهد.

۲- بخش تعیین کننده خصوصیات و ویژگی های رستوران ها

این بخش برای تعیین محل رستوران های خود ۹ اصل دارد که با رعایت آن ها مکانی با بهترین دسترسی را انتخاب و بیشترین مشتری را جذب می کند.

۳- بخش اجرایی

کنترل بر کیفیت غذا و چگونگی عرضه محصول از وظایف بخش اجرایی است.

۴- بخش منابع انسانی

تیم استخدام و به کارگیری، تیم تعلیم و توسعه، تیم ناظر بر پرداخت حق الزحمه کارکنان، تیم توسعه ارتباطات سازمانی

۵- بخش مالی

Google+ Comments

برچسب‌ها: , , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟










Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس