چرا روابط عمومی لازم است؟

یک روابط عمومی موفق با ظرفیتی که دارد، چنان نقش مهمی می تواند در رونق فضای کسب و کار ایفا کند که بعضا به آن پل پیروزی گفته اند. بی تردید، کاربرد این ظرفیت ها می تواند در ضمانت سلامت کار و رسیدن به نوعی کسب و کار اخلاقی، نقشی تعیین کننده ایفا کند. به همین دلیل از چند سال پیش، اصطلاح «روابط عمومی تجاری» به عنوان شاخه ای از روابط عمومی کاربردی و عملی به کاربرده شد که بعدها تعدادی از محققان آن را بسط و توسعه دادند.

روابط عمومی تجاری به معنی کاربرد روابط عمومی و بهره برداری از تاکتیک ها و تکنیک های ارتباطی در مسیر کمک به امر تجارت و ارتقای سود با رویکرد مشتری مداری و تاکید بر اخلاق کسب و کار حقانیت مشتری است.

ضعف در بازاریابی روابط عمومی هزینه های هنگفتی بر پیکر تجارت در حوزه های داخلی و خارجی وارد می کند و استفاده نکردن از متخصصان روابط عمومی در این امر که می توانند از طریق رسانه ها، اطلاعات مفیدی در اختیار مشتریان بالقوه و بالفعل داخلی و خارجی قرار دهند، نهادهای تجاری را در گام اول به سمت استفاده از روش تبلیغاتی مستقیم و پر هزینه سوق می دهد؛ در حالی که کاربرد روابط عمومی تجاری می تواند در کاهش بار هزینه ای آن ها و نیز استفاده از روش تاثیر گذارتر ارتباط غیر مستقیم، موثر باشد. از طرف دیگر کاربرد روابط عمومی می تواند در بسط فرهنگ تجارت سالم و سودده، موثر باشد و این امر تنها از هنر برقراری ارتباط موثر بر می آید و ناگزیر باید از آن استفاده کرد.

نویسنده: هوشمند سفیدی

Google+ Comments

برچسب‌ها: , , , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟










Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس