کارآفرینی و مدیریت، به سبک مارک زوکربرگ

facebook

فیس بوک با کارمندانش به خوبی رفتار می کند و غذای رایگان، خشکشویی رایگان و بسیاری مزایای وسوسه کننده دیگر را به آنان ارایه می کند. اما اشتباه نکنید، جذابیت کلیدی این کمپانی، فرهنگ و دیدگاه مدیر آن مارک زوکربرگ است.

از دید مارک زوکربرگ افراد مناسب برای کار در فیس بوک آن هایی نیستند که بیشترین صلاحیت را داشته باشند، بلکه آن ها کسانی هستند که دیدگاه درستی داشته باشند. برخی از موفق ترین کسب و کار ها، دیدگاهی غیر سنتی و مبتنی بر نقاط قوت افراد دارند. یعنی اول بهترین استعداد را استخدام می کنند، بعد به فکر یافتن نقش مناسب برای آن ها می افتند.

رزومه شما یا سن تان هیچ اهمیتی ندارد. فیس بوک شرکتی است که در آن ایده ها تبدیل به محصول می شوند و اینکه کارآموز باشید یا مدیرعامل اهمیتی ندارد. جویی فلین، یکی از طراحان تایم لاین فیس بوک، می گوید: «اینجا شما می توانید هر کاری را انجام دهید، اگر بتوانید اثباتش کنید.» ساختار مدیریت تخت (Flat Management) در فیس بوک از این دیدگاه حمایت می کند، به طوری که در این شرکت تعداد معاونین مدیریتی کم است. مدیر مهندسی فیس بوک، می گوید: «امکان ندارد حتی یک روز برای فردای فیس بوک کاری نکنیم.»

Google+ Comments

برچسب‌ها: , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

۱ دیدگاه دیدگاه شما؟

  1. مژده:

    با سلام.
    من تحقیقی در خصوص نحوه مدیریت زوکربرگ در سازمان تحت امر خودش دارم که نیاز به اطلاعات دقیقتری در خصوص نوع مدیریت ایشون دارم. میتونم از شما کمک بگبرم؟

دیدگاه شما چیست؟










Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس