روابط عمومی به سبک جانسون اند جانسون

تایلنول نمونه ای کلاسیک از برنامه ریزی و عملکرد اجرایی بحرانی خوب است. در سال ۱۹۸۲، قرص های مسموم تایلنول منجر به هفت مورد مرگ شد. وقتی اخباری مبنی بر اینکه شخصی در قرص های تایلنول دست برده و در نتیجه ی، چند نفر جان باخته بودند، در اخبار عصر گاهی پخش شد و نیز در صفحات اول مطبوعات به چاپ رسید، جانسون اند جانسون، فوراً با جمع کردن این محصول از تمام فروشگاه ها، که ارزشی معادل ۱۰۰ میلیون دلار داشت، ظرف مدت یک روز، عکس العمل نشان داد.

این روابط عمومی، ساده  ولی قدرتمند بود: جانسون اند جانسون کار درستی انجام داد. این شرکت، عمدا یا سهواً به کسی صدمه نزده بود؛ شخصی در محصولات آن درست برده بود. این اتفاق می توانست برای هر تولید کننده ای بیافتد که محصولات خود را در داروخانه ها و خواربار فروشی به فروش می رساند. ولی جی اند جی به جای اینکه برای دفاع خود، به این نکته اشاره کند، روی حل این مشکل تمرکز کرد و گناه این اتفاق را به گردن دیگری نیانداخت.

این شرکت، در تمام بحران، برای پاسخ به سوالات و فراهم آوردن اطلاعات، در دسترس رسانه ها بود و از نظر خواهی های عمومی روزانه استفاده می کرد که عکس العمل عموم را بسنجد و راهکار ارتباطی خود را مطابق آن تنظیم کند.

جی. اند جی، دیگر تایلنول را روانه ی بازار نکرد، تا زمانی که بطری جدیدی برای آن طراحی کردند که هر گونه دست بردن را در آن غیر ممکن می کرد. وقتی این ظرف جدید آماده شد، جی . اند جی. تایلنول را از طریق برنامه ی تبلیغاتی رسانه ای اساسی دوباره روانه ی بازار کرد که شامل هم اندیشی از راه دور با شرکت ۳۰ شهر بود. در طول یکسال، تایلنول مجدداً ۷۰% بازار را به دست گرفت.

Google+ Comments

برچسب‌ها: , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

۱ دیدگاه دیدگاه شما؟

  1. Dr.payam:

    باسلام.
    من به ایمیل شرکت جانسون نیازمند هستم.اگه بتوانید کمکم کنید ممنون می شوم

دیدگاه شما چیست؟










Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس