تاثیر رنگ ها در تبلیغات

colors

رنگ یک وسیله ارتباطی بسیار قوی است. رنگ می تواند ما را به چیزی علاقه مند یا از آن متنفر کند. می تواند خوشحال یا غمگین کند. رنگ های خاص مفاهیم خاصی دارند. رنگ آجری بی درنگ پیام کهنگی را می رساند، بدون آنکه توضیحی داده شود. سایه ای از رنگ زرد، اتوبوس مدرسه را به یادتان می آورد و اگر خودروی دیگری را ببینید که این رنگ را دارد، بی اختیار به یاد اتوبوس مدرسه می افتید.

رنگ های نقش موثری نیز در تبلیغات و بازاریابی بازی می کنند. سایه ی خاصی از رنگ قرمز و طلایی از دور دست، به شما می گوید که رستوران مک دونالد نزدیک است.

رنگ ها ویژگی های خاص محصول را نیز نشان می دهد. این پیام در طول زمان تکامل یافته، با فرهنگ مان ادغام می شود، درست مثل رنگ زرد اتومبیل مدرسه. بسته بندی به رنگ شرابی و طلایی در شما احساس برتری کیفیت را زنده می کند. سفید رنگ انتخابی محصولات لبنی کم چربی یا بی چربی است. آب نبات های دارچینی اغلب قرمز رنگ است. صابون های ضد باکتری بیشتر طلایی است. رنگ انتخابی شما راه میان بری است برای ارتباط با مصرف کنندگان تان و بی درنگ مزایای خاص محصول تان را نشان می دهد. همین طور موضع محصول تان را و اینکه در زندگی مصرف کننده چگونه موثر واقع می شود. همه اینها چیزی را نشان می دهد، بدون آنکه کلمه ای بر زبان آورده باشید.

گفتنی نیست که کمتر شرکت هایی، مفهوم رنگ هایی را که انتخاب می کنند، می دانند.

نویسنده: سرجیو زیمن، از کتاب تبلیغاتی که ما می شناسیم و به آخر خط رسیده است.

Google+ Comments

برچسب‌ها: , , , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟










Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس