اقدام روابط عمومی به سبک راکفلر

جان. دی. راکفلر (۱۸۳۹-۱۹۳۷)، اولین میلیاردر آمریکا، به عنوان تاجری بی رحم شهرت داشت. عموم، او را فردی سرد، حسابگر، رییس مآب و حریص می دانستند. و این تصویر، تا حدودی درست هم بود؛ یک بار راکفلر، به نگهبان املاک خود، تنها ۵ دلار به عنوان عیدی کریسمس داد، و البته همین مبلغ را به دلیل این که درخواست مرخصی کرده بود از حقوقش کم کرد.

آنچه عموم نمی دانستند این بود که راکفلر بشر دوستی فعال بود. او از زمان کودکی عشریه یا ده یک درآمد خود را (به کلیسا) می پرداخت و زمانی که به ۶۶ سالگی رسید، آن مبلغ چیزی حدود ۱۰۰ میلیون دلار شده بود.

راکفلر که از مطالب منفی ای که در رسانه ها در مورد او منتشر می شد، در رنج بود، مشاوری به نام آی وی لی را استخدام کرد، تا تصویر موجود از وی را در اذهان عمومی تغییر دهد. یک بار تنها به خاطر یک روز کار با چالز شواب، مدیر عامل شرکت فولاد بتلهم، این شرکت مبلغ ۲۵۰۰۰ دلار به لی پرداخت. لی تنها به شواب نشان داده بود چگونه کارآمدتر باشد و با تهیه ی فهرستی از کارهایی که هر روز باید انجام دهد، کار بیشتری از پیش برد.

لی فوراً شروع به تبلیغ دست و دلبازی و فعالیت های خیریه راکفلر کرد که در آن زمان معمول نبود. یکی از ایده های لی این بود که از راکفلر بخواهد تعداد زیادی سکه های ده سنتی براق را حمل کند و در ملا عام، آن ها را به بچه ها ببخشد؛ البته با حضور عکاسی که همیشه برای شکار فرصت های عکاسی در صحنه بود. راکفلر، در طول زندگی خود، بیش از ۳۰۰۰۰ سکه ده سنتی به دیگران بخشید. و این گونه به عنوان مدیری موفق شناخته شد.

Google+ Comments

برچسب‌ها: , , ,

بیش از دو سال است که در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و کارآفرینی می نویسم؛ با معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور «دنیای اقتصاد» همکاری می کنم. موسس چند وب سایت و شرکت در حوزه تجارت الکترونیک هستم. شعار من: «یک دقیقه موفقیت، بهای سال ها شکست را می پردازد»

دیدگاه شما چیست؟






دی ۱۳۹۱
ش ی د س چ پ ج
« آذر   بهمن »
 1
۲۳۴۵۶۷۸
۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵
۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲
۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹
۳۰  





Powered by WebGozar

دانلود نرم افزار

هاست جوملا

سامانه پیام کوتاه

قالب جوملا

لوازم نور افشانی

پنل اس ام اس